Kama Sutra

2 september 2016 - Bangalore, India

Dit keer vertel ik iets over mijn favoriete hobby: experimenteren met seks. Mijn eerste seksuele lectuur (anders dan de vieze blaadjes die ik bij Patrick of Ruud thuis las) heb ik zoals de meesten van ons gewoon thuis in de boekenkast gevonden. De meeste van onze ouders hadden jaren 60 boeken met zwart-witplaatjes met handige tips voor een gezond en vooral vruchtbaar huwelijksleven. De mannen en vrouwen waren meestal dertigers en veertigers, met veel schaamhaar en rare kapsels, en weinig aantrekkelijk voor een 15-jarige puber. Alleen Henri heeft al als tiener aan deze boekjes een voorkeur voor 40+-dames ontwikkeld. Intussen ben ik ook oké met 40+-dames uiteraard, als heer op leeftijd.

Mijn eerste Chinese vriendin heeft mij later kennis leren maken met de Kama Sutra, ook antieke lectuur van 2000 jaar oud, maar vol met verbeeldende plaatjes over vaak onmogelijke standjes. Gelukkig zijn Chinese meisjes licht en buigzaam, dus ik durf te zeggen dat we 70% met succes hebben beoefend. Gelukkig was ik door het vele wrikken op de Kaag sterk genoeg om staande standjes te voltooien. Met de latere vriendinnen was het toch lastiger.

moraal

De Kama Sutra stamt uit in India, in een tijd dat de Indiërs (of de welgestelde kaste) een moraal hadden die we kennen van het Romeinse Keizerrijk uit de tijd van keizer Caligula. Geheel ongekend voor deze tijd van preutse Indiërs. Oude tempels tonen soms ook pornografische scènes, meestal net buiten zicht van de tempelgangers.

Kennelijk was het in die tijd ook gewoon om groepsseks te hebben of seks met een ezel, maar mijn experimenten hiermee waren altijd teleurstellend. Maar goed: ieder moet zijn eigen voorkeuren bepalen.

De Kama Sutra gaat niet alleen over seks, maar ook over de kunst van het liefkozen, wat uiteraard ook gaat over het op de juiste tijd en plaats geven van attenties en complimentjes. Ik raad echt iedereen aan (zeker als het huwelijksleven een boost kan gebruiken) de Kama Sutra te lezen en daarbij te proberen wat binnen reikwijdte ligt van de beoefenaars.

variaties

Maar vergeet niet dat ook de omstandigheden tellen voor het liefdesgenot. Er zijn genoeg stelletjes die het liefdesspel slechts in de slaapkamer beoefenen, liefst in stilte en in het donker. Probeer juist eens te variëren.

Van Rob heb ik de tip gehad om seks te bedrijven in een rubber boot, maar de kick komt pas als je tijdens het liefdesspel een wilde rivier afzakt. Of op een surfplank of tijdens het skiën. Uiteraard maak je na de daad (maar aangekleed) een selfie, die je leuk als kerstkaart kan gebruiken.

muziek

Maar als het toch de slaapkamer of hotelkamer betreft, denk dan aan de ambiance. Een paar kaarsen helpen altijd, net als stemmige muziek. Voor sommigen zal de Bolero (naar de film Ten, met Bo Derek) een hoogtepunt zijn, voor anderen zal een ruige Tina Turner (Simply the Best) of David Bowie (China Girl) het doen. Op advies van Maarten heb ik als favoriet het Spandau Ballet-nummer True. Precies het juiste ritme om je meisje in exact 4:21 minuut gelukkig te maken. Ik heb wel eens Stairway To Heaven geprobeerd, maar het grote nadeel is dan dat je klaar bent als de trommels beginnen. Net te lang dus.