Feest

5 november 2016 - Bangalore, India

Een hoop te vieren deze dagen. Op 6 oktober vierden Alice en ikzelf ons 15-jarig trouwfeest in het Lufthansavliegtuig naar Nederland, gelardeerd met (gratis = business class) champagne. Helaas had voorzitter Ruud (en zijn heimelijke liefde Eva de R.) de uitnodiging voor zijn verjaardag iets te laat verstuurd, zodat wij niet bij zijn Methusalem kunnen zijn. Op 1 november waren wij exact 2 jaar in India en op zondag 6 november word ik Abraham. Jullie zijn van harte uitgenodigd dit samen met mij te vieren in Bangalore. Laat even weten hoe laat jullie denken aan te komen in verband met de catering.

ontslag?

Benieuwd of ook Alice haar 50e verjaardag in India viert op 6 september 2017. Wij denken dat wij rond de zomer weer in Nederland aan de slag moeten, maar we zullen zien. Shell is flink aan het snoeien onder de geologen, petrofysici, reservoir engineers, en andere mensen die aan 'subsurface' werken in India. Hoewel de ontslagregels in India veel strenger zijn dan in Nederland, zijn ze kennelijk makkelijk te negeren, omdat Indiërs zelf ook alle regels negeren en de rechtbanken inefficiënt, corrupt en overbelast zijn. Voorlopig is er nog niemand in Nederland ontslagen, maar hoogstens met een pakket vervroegd vertrokken. Benieuwd wat men in 2017 gaat doen, maar Alice en ik zullen ons vast in het geo-cashen verdiepen voor het geval dat.

foto's

De foto laat apen op ons dak zien. Het was de eerste keer dat wij apen in de compound hebben gezien. Meestal blijven ze weg uit de grote steden of worden ze gevangen. Op de andere foto poseert geoloog Alice voor een uit graniet uitgehakte 'nep' tempel bij Chennai (Madras). Hier zijn verschillende kunstwerken uitgehakt uit natuurlijke rotsen, monolieten genoemd. Even weer een verademing om aan het strand te zitten met 33°C hier. Alleen moet je aan de oostkust wel genieten van de zonsopkomst in de zee en dat was ons iets te vroeg.

Tot zondag 6 november of anders vermoedelijk tot in 2017. Een fijne Kerst, Nieuwjaar en Pasen toegewenst vanuit Bangalore.